SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands ook wel zoekmachineoptimalisatie. Dit betekent de website zó verbeteren, dat de zoekmachine hem beter kan lezen en zo de waarde goed kan inschatten. Het kiezen van de juiste SEO zoekwoorden is vaak moeilijker dan je denkt. Interesse om samen te brainstormen over de juiste zoekwoorden voor jouw bedrijf? Neem dan zeker vrijblijvend contact met ons op!
Een goede SEO strategie begint altijd met een SEO zoekwoorden onderzoek. Ook bij het ontwikkelen van een nieuwe website is niet het functioneel ontwerp, maar een zoekwoorden onderzoek de eerste stap. Via een zoekwoorden onderzoek leert u uw doelgroep kennen en ontdekt u of er voor hetzelfde onderwerp misschien verschillende SEO zoekwoorden gebruikt worden in de zakelijke of de consumenten markt.
Tips voor een zoekwoordenonderzoek:
Tip 1: Zoekwoordenonderzoek: you’re doing it wrong
Er worden verkeerde zoekwoorden gebruikt op Google. Het is belangrijk om je in te leven in de klant, daarnaast is het essentieel om je af te vragen waarom mensen precies een bepaald zoekwoord (bijvoorbeeld hondentrainer) zoeken.
Dan kom je waarschijnlijk uit bij zaken als:
– mijn hond blaft de hele tijd
– hond bijt meubels stuk
– hond plast in huis
Vraag je af waarom mensen op zoek gaan naar je product of dienst. Kijk dus verder dan welke zoekwoorden er gerelateerd zijn aan jouw product of dienst.
Tip 2: Ken jouw koopcyclus en wees er in elke fase
Op het juiste moment met de juiste informatie opduiken in de zoekresultaten. Dat is het uiteindelijke doel van zoekmachine optimalisatie.
Tip 3: Kick niet te veel op tools
Tip 4: Vergeet keyword density. Google wordt steeds slimmer
Tip 5: Word een Excel wizard en gebruik je data