Een SSL-certificaat verhoogt de veiligheid van een website door de gegevens te versleutelen. Een veilige website, welke dus beschikt over een SSL-certificaat, wordt in de adresbalk aangeduid met ‘https’ in plaats van ‘http’. De extra ‘S’ staat voor secure en toont dus aan dat het om een veilige website gaat. Na de laatste browser-updates van Chrome en Firefox wordt het een stuk duidelijker gecommuniceerd naar de internetgebruikers. In de adresbalk wordt duidelijk aangegeven of een site veilig is of niet.
https = Hyper Text Transfer Protocol Secure
SSL = Secure Socket Layer
Alt tags
Naam van de afbeelding : Gebruik beschrijvende woorden voor de naam van het plaatje en zorg dat het zoekwoord waarop je gevonden wilt worden hierin voorkomt.
Tekst rondom de afbeelding: Belangrijk dat de tekst rondom de afbeelding zoekwoorden plaatst waarop je gevonden wilt worden. Probeer verder kort en bondig te zijn en indien de naam uit meerdere woorden bestaat, gebruik dan altijd een verbindingsstreepje (–) in plaats van een liggend streepje (_)
Aanwezigheid Call to Action (CTA):Door een CTA te gebruiken, kun je iemand triggeren om tot actie over te gaan. In het geval van een zoekresultaat kan het zo zijn dat een CTA de bezoeker overhaalt om op dat resultaat te klikken. We vonden een significante samenhang tussen gebruik van CTA en hogere posities in Google.
Aanwezigheid Unique Selling Point (USP): Ook USP’s kunnen iemand verleiden op het zoekresultaat te klikken. Een USP beschrijft de unieke eigenschappen van een aangeboden dienst of product. Door de juiste USP’s te benoemen kun je jezelf onderscheiden van concurrentie en de bezoeker verleiden om voor jou te kiezen. Het benoemen van een USP hangt bij zowel de title als de description significant samen met een hogere positie in Google. Vb zijn: Gratis, goedkope, op maat, beste & verzending.
Aanwezigheid opsommingstekens: Tot slot keken we ook naar het gebruik van opsommingstekens in de meta descriptions. Opsommingstekens worden vaak gebruikt om de omschrijving te structureren. Bij hoger rankende zoekresultaten zagen we opsommingstekens significant vaker terugkomen dan bij lagere zoekresultaten. De volgende tekens werden het meest gebruikt: – | ✓.
Heb je zelf interesse in een uitgebreide online marketing analyse? Neem dan contact met ons op en wij zorgen dat jij goed scoort met je website in Google!