Meta-discription

De meta-omschrijving is de korte tekst van meestal enkele zinnen die je in de zoekresultaten ziet staan. Een soort samenvatting van wat je op die pagina aan informatie vindt. Deze weergave wordt ook wel Snippet genoemd.

Om een goede meta-omschrijving te schrijven, hier een aantal tips:

  • Is een samenvatting van wat ik op jouw webpagina kan lezen
  • Bevat -ondanks dat het geen invloed op SEO heeft- je belangrijkste zoekterm
  • Is maximaal 190 leestekens lang (maar houd liever 120-160 leestekens aan)
  • Prikkelt de lezer en
  • Zet aan tot actie; zorgt er dus voor dat mensen doorklikken (doe dit dwingend)
  • Zoekwoord 1 of 2 keer gebruiken
  • Focus op een voordeel

 

<meta name=”description” content=”De internet marketing weblog waar dagelijks artikelen verschijnen over internet marketing, zoekmachine marketing, email marketing en meer!” />

 

Interne Links

Interne links gaan over hoe de pagina’s op je website onderling met elkaar linken. Deze links kunnen in het navigatiemenu staan, in de footer, maar ook in de tekst. Ze zijn belangrijk voor je website en voor de zoekmachine dat Google goed kan zien hoe de structuur van je website in elkaar zit. Ook voor de gebruiksvriendelijkheid voor bezoekers erg belangrijk.

Externe links

Uitgaande links zijn niet slecht voor je vindbaarheid via Google. Het kan juist gezien worden als content-verrijking. Er zijn wel een aantal zaken waarop je moet letten. Zo moet je doorlinken naar professionele websites en niet te vaak doorlinken. Ook link je alleen door naar websites die relevant zijn voor je bezoekers. Een externe link is ook een link van een andere pagina naar jouw pagina. Je vergroot je vindbaarheid van je webpagina door blogs. Of dat hoge posities zijn binnen de zoekmachine, hangt af van de kwaliteit van je verhaal.

 

Blogs en SEO

  1. Ieder blog kan zelf hoog komen in Google doordat het het beste artikel over een bepaald onderwerp is (zie ook punt 5)
  2. In je blogs kun je ook intern linken naar pagina’s of andere blogs op je website, waarmee je die pagina’s weer wat SEO-waarde geeft
  3. Afbeeldingen in je artikelen kunnen worden geïndexeerd (mits geoptimaliseerd) en zo verkeer naar je website trekken
  4. Regelmatig nieuwe content publiceren op je website zet Google aan om regelmatig opnieuw langs te komen
  5. Goede artikelen, zeker de beste artikelen over bepaalde onderwerpen, krijgen zeker backlinks