Linkbuilding

Hoe wij werken met én voor jou

Succesvol linkbuilden


Met linkbuilding zijn er diverse partijen voor het verbreden van je linkbuilding netwerk. Niet alle partners zijn voor linkbuilding relevant en/of goed voor jouw website. Daarom is het essentieel om partijen te kiezen met de volgende eigenschappen:

  • Je doelgroep neemt hun informatie serieus
  • Kwalitatieve content, actueel en relevant voor jouw website
  • Online marketing kennis, partners met verantwoordelijkheid voor de uitvoering, ervaringsdeskundigen of specialisten op het gebied van linkbuilding
  • Hun doelgroep overlapt in grote mate met de doelgroep van jouw website
  • Jouw organisatie werkt al op andere gebieden met ze samen, dus contact is eenvoudig gelegd

 

 Linkbuilding is op een actieve manier links van andere websites naar jouw website krijgen. Dit speelt namelijk mee voor de positie van je website in Google of andere zoekmachines. Google ziet links die naar jouw website gaan, als een zogeheten stem van een vriend / een aanbeveling. Hoe meer stemmen je krijgt, hoe relevanter en waardevoller Google jouw website zal beoordelen en dus hoe hoger je ranking zal zijn in de organische zoekresultaten.

Strategie is de basis voor kwalitatieve linkbuilding

Links verkrijgen kan op verschillende manieren. Het doel van linkbuilding is om de populariteit van jouw website (pagerank en domain authority) te verhogen, om op die manier een betere positie te krijgen in Google. De links van andere websites naar jouw website worden ook wel backlinks genoemd. Voordat je begint met linkbuilding is het belangrijk om een strategie op te stellen. Op welk zoekwoord wil je gevonden worden? Welke URL van je website wil je gaan gebruiken?

Door het opstellen van de juiste strategie bij linkbuilding kan je meer backlinks krijgen én je website populairder worden. Begin je zonder strategie aan linkbuilding dan kan Google je linkbuild activiteiten gaan zien als spam doordat je bijvoorbeeld alleen maar je homepage gebruikt als backlink. Manieren om te linkbuilden zijn heel divers en daar is zeker wat online marketing kennis voor nodig om linkbuilding goed uit te voeren.

Wij linkbuilden graag voor jou!

DIVERSE MANIEREN OM TE LINKBUILDEN

  • Jouw website inschrijven bij directories ( startpagina’s )
  • Links ruilen met andere websites
  • Gastbloggen voor andere websites / artikelen schrijven
  • Inzetten van sociale media
  • Kopen van links

Voor Google is het belangrijk om een natuurlijk linkprofiel te hebben. Een natuurlijk linkprofiel bestaat uit een combinatie van follow en no-follow links, kwalitatieve links en minder kwalitatieve links. Deze links dan gelijkmatig verkregen, verspreid over een periode als een natuurlijk proces.

Wat maakt linkbuilding zo belangrijk?

Het aantal relevante links is een belangrijke factor voor de beoordeling van jouw website. De links vertegenwoordigen een bepaalde linkwaarde en hebben op deze manier invloed op de paginawaarde van je website en het domeinwaarde. Deze waarden zijn erg belangrijk voor Google om te bepalen hoe populair jouw website is en op welke positie jouw website thuishoort in de zoekresultaten.

Naast backlinks kan je ook waarde van je website meegeven aan een pagina door gebruikt te maken van interne links. Hoe meer relevante links, hoe beter je website beoordeeld wordt. Hoe beter de beoordeling, hoe hoger in Google en hoe meer traffic. Dat wil jij toch ook? Neem contact met ons op om jouw website hoger te laten scoren in Google.

Wat is een backlinkprofiel?

Een backlink is een link afkomstig van een andere website die naar jouw website verwijst. Google ziet dit als een professionele aanbeveling van externe connecties. Sinds 2011 beoordeelt Google websites op basis van de kwaliteit van hun content (Panda update) en op de basis van de kwaliteit en verdeling van het backlinkprofiel (Penguin update).

Deze updates zijn ter wereld gekomen omdat voorheen kwalitatief matige websites zeer goed scoorden in de zoekresultaten vanwege goed geplaatste backlinks. Vandaar dat Google updates heeft doorgevoerd om websites op meer factoren te beoordelen en goed scoren minder makkelijk te maken.