Google Mijn Bedrijf is een soort Google+ voor bedrijven. Of de nieuwe gouden gids (ken je die nog?), maar dan veel veelzijdiger en actueler. Op je Mijn Bedrijf pagina toon je belangrijke bedrijfsgegevens als je adres, telefoonnummer, openingstijden en een omschrijving van de activiteiten. Wijzigt er iets? Dan kun je dit makkelijk en meteen zelf aanpassen. Eigenlijk is zo’n pagina echt een must voor ondernemers.
Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf bovenaan komt te staan in het Google Maps-kaartje? We zetten de belangrijkste tips op een rij.
- Vul je profiel volledig in
- Plaats een zoekwoord in de bedrijfsnaam
- Vul meerdere categorieën in
- Verzamel positieve recensies (En beantwoord ze)
- Houd je openingstijden actueel
- Gebruik je structured data op je website
- Voeg een Google maps-integratie toe op je website
- Werk aan je on-site SEO
Recensies
In je ‘online visitekaartje’ van Google Mijn Bedrijf zijn ook je Google recensies zichtbaar. Krijg je goede recensies? Dan geeft dat meteen een betrouwbare uitstraling. En heb je meer dan vijf recensies verzameld? Dan wordt de gemiddelde beoordeling in sterren op je bedrijvenpagina getoond. Valt weer nét wat extra op. Als beheerder van Google Mijn Bedrijf kun je ook reageren op recensies. Zo laat je betrokkenheid zien.
Posten in Google
Sinds de zomer van 2017 is het ook mogelijk om te posten op je Google Mijn Bedrijf pagina. Heb je een belangrijk nieuwtje, organiseer je een evenement of wil je afwijkende openingstijden delen? Dat kan. In 100 tot 300 woorden, en je kunt zelfs een afbeelding of CTA button toevoegen. De post wordt toegevoegd aan je bedrijfsvermelding, en zorgt er zo dus voor dat deze nóg meer opvalt.